Sur­realistische tijden…

We leven in een surrealistische tijd. Alsof het niet echt is, een slechte film waarin we zelf de acteur zijn. En toch is het de realiteit. De toekomst ziet er ineens totaal anders uit. Het is een tijd waarin we voor elkaar klaar moeten staan. Meer dan ooit hebben we elkaar nodig.

De wereld op zijn kop

Voor ons was het echt even schakelen. De wereld stond op zijn kop. Wat nu? Ieder voor zich, iedereen thuis. Thuis als juf, collega, gymdocent, opvoedkundige, entertainmentploeg, sportcoach, schoonmaker en kok tegelijk. Hoe vinden we hier een weg in?

Nieuwe werelden openen zich

Na een rommelige eerste week, begint Brandcode langzaam de juiste richting op te gaan. Ja, naar omstandigheden. Bellen, video-bellen, Zoom, Face-time, Microsoft Teams; nieuwe werelden openen zich. Collega’s die anti-thuiswerken waren, beginnen langzaam kleur te bekennen. Het gaat eigenlijk best goed.

Totaanjedeur.nl

Deze roerige tijd vraagt om flexibiliteit en snel schakelen. Wereldwijd ontstaan er bijzondere en ontroerende initiatieven. Ook wij proberen ons steentje bij te dragen. Om horeca-ondernemers te steunen in deze moeilijke tijd hebben we het platform totaanjedeur.nl gelanceerd. Hiermee leveren we binnen één dag een bestelwebsite waar mensen online kunnen bestellen en betalen. De eerste broodjes bij Brownies & downieS zijn besteld en worden op de fiets, volgens de RIVM-richtlijnen, bezorgd.

Contactloze tijd, toch persoonlijk

Kleine successen, en met name het kunnen steunen van mede-ondernemers, geeft energie. Vrijwel dagelijks steken we de (online) koppen bij elkaar. Teamoverleg vanuit huis. Het geeft ‘gek genoeg’ een persoonlijkere kijk in het leven van collega’s. Zo zien we de partner, de kinderen en zelfs een pasgeboren baby van collega’s via de digitale wereld voorbij komen. Door het contactloze bestaan, lijken we bijna dichter bij elkaar te komen. Andere collega’s delen een online quiz, waar iedereen vanuit huis aan mee kan doen. Iedere vrijdag houden we onze digitale vrijdagmiddagborrel. Heeft ook zo zijn voordelen; niemand hoeft de BOB te zijn.

Zit je met een vraag, heb je hulp nodig of kunnen we iets anders voor je betekenen? Neem gerust contact op en laat ons meedenken. Samen komen we verder dan alleen.

Interview met Rob de Kleijnen

Een digitale uitdaging? Brandcode helpt!

Vacature: Creatieve Eventmanager met sales kwaliteiten