Bezoekers verleiden

Thermo Fisher Scientific is wereldleider op het gebied van wetenschap met ruim 70.000 werknemers. Het bedrijf helpt klanten om life sciences-onderzoek te versnellen, complexe analytische uitdagingen op te lossen, patiëntdiagnostiek te verbeteren, medicijnen op de markt te brengen en de laboratoriumproductiviteit te verhogen. Jaarlijks staat het bedrijf met een stand op het ESHG event. Brandcode zorgt ervoor dat de stand opvalt en uiteindelijk leads oplevert. Dit doen we middels het bedenken en verzorgen van concept, 3D-ontwerp, bijbehorende communicatie-uitingen, design, een catalogus en interactieve media.

“Dit jaar was de beursstand voor bezoekers een ware beleving. Het was zelfs mogelijk om eigen muziek te produceren. Het bleek een succesnummer.”

Maarten Breumelhof
Manager Digital

Aandacht trekken en leads genereren

Het doel is zoveel mogelijk bezoekers het nieuwe instrument te presenteren, verhalen delen, kennis uitwisselen en leads genereren. Dit jaar moest het concept aansluiten bij de lancering van een nieuw instrument. Nadat het concept definitief was is middels een 3D-render de indeling van de stand ontworpen. Zo is voor de klant vooraf zichtbaar hoe de stand er tijdens de beurs uit komt te zien. Vanuit Brandcode is er altijd iemand aanwezig gedurende de beurs om te helpen met het inrichten van de stand en ondersteuning te bieden tijdens het event.

Live muziek produceren

Het nieuwe instrument heeft een centrale positie in de stand gekregen. Uit het instrument komen verschillende geluiden, alsof je er een lied van kan maken. Hierdoor is het idee ontstaan om een beatmachine te installeren. Mensen die de stand bezochten konden hiermee live muziek produceren. De hele week is er een DJ aanwezig geweest die de bezoekers heeft kunnen begeleiden. Het geproduceerde nummer kon de bezoeker naar zijn eigen e-mailadres sturen om later nog eens te beluisteren. Het geluid tijdens de beurs stond op het juiste volume, waardoor de aandacht flink werd getrokken.

Gezonde, schone en veilige wereld

Door gebruik te maken van digitale content en touch-schermen zijn de mogelijkheden eindeloos. Het interactieve aspect trekt jaarlijks veel bezoekers. Wat Brandcode betreft wordt iedereen daar wijzer van gezien de waardevolle missie van Thermo Fisher; klanten in staat stellen de wereld gezonder, schoner en veiliger te maken

Herkenbare uitstraling

De stand zag er bijzonder fraai uit. Brandcode ontwikkelde de graphics, een congrestas in de vorm van vinyl, branding, banners, creatieve goodies, interactieve media en overige bijpassende communicatie-uitingen. Alle middelen ondersteunden het concept, waardoor het over de gehele beurs een enorm herkenbare uitstraling gaf.

VIP-uitnodiging voor beatmakers

Op de laatste dag van de beurs organiseerde we een feest. Iedere bezoeker die een beat had geproduceerd kreeg een VIP-uitnodiging. Ook hier stond een DJ te draaien. Tussen de nummers door draaiden de DJ beats die de bezoekers zelf gemaakt hadden. Niet iedereen was even talentvol, maar gezien de animo was het een daverend succes.

TO NEXT CASE

Kennisapp voor het ADR