Onze opdrachtgever het Kennis Instituut Duurzaam Verpakken (KIDV) heeft Brandcode gevraagd in co-creatie een internationaal kennisplatform te ontwikkelen. Het online platform moet ervoor zorgen dat het voor Europese partners mogelijk worden om in contact te komen en kennis op het gebied van duurzaam verpakken te delen. Zo kan de opgedane kennis in bijvoorbeeld Nederland, ook ingezet worden in andere Europese landen.

“De bezoekerservaring als basis, in combinatie met een strakke en intuïtieve vormgeving is door het  team van Brandcode ontwikkelt tot een platform waar wij, en de opdrachtgever, trots op kunnen zijn.”

Tom Schutte
Manager Creative

Eigen identiteit

Samen met het KIDV is gekozen voor de naam PackForward gekozen. Dit vormde het uitgangspunt voor het logo en de huisstijl. Het logo heeft een eigen identiteit, en is responsive ontworpen zodat het op verschillende schermformaten gebruikt kan worden. De kleuren van de huisstijl zijn modern en fris. Kortom: perfecte ingrediënten om een strakke website mee te maken.

De ervaring van de bezoeker als basis

Na enkele brainstorm sessies met de klant heeft Brandcode een uitgebreid onderzoek gedaan naar doelgroepen en persona’s. Met de informatie uit het onderzoek is een UX design opgezet waar logica en duidelijke routing centraal stond. De bezoekerservaring als basis, in combinatie met een strakke en intuïtieve vormgeving is door onze developers ontwikkelt tot een platform waar wij, en de opdrachtgever, trots op kunnen zijn.

Interactie en netwerken

Op het platform kun je je als deelnemer aanmelden. Zo bouwen we een online community met onder andere verpakkingsdeskundigen, kennisinstituten en importeurs in Europa. Om de grote hoeveelheid informatie overzichtelijk aan te bieden wordt de content onderverdeeld in verschillende thema’s en subthema’s. Binnen de thema’s zijn publicaties en projecten te vinden, maar kun je ook contact zoeken met partners die werkzaam zijn in dat specifieke thema. Dit zorgt voor interactie tussen bezoekers van het platform.

Vraagstukken oplossen

Over duurzaamheid en verpakken zijn veel vragen. Op de website van Packforward kun je deze vragen stellen. Verpakkingssorganisatie’s en deskundigen die verbonden zijn aan het platform reageren op deze vragen en komen, indien mogelijk, met antwoorden of oplossingen. Bezoekers van de website kunnen de vragen en antwoorden inzien.

Match & Pack

De ontwikkeling van het platform staat na de eerste oplevering niet stil. Om de interactie op het platform nog meer te vergroten hebben we samen met het KIDV een campagne ontwikkeld, waar je een verpakkingsuitdaging met video kunt uploaden. Andere deelnemers kunnen met oplossingen reageren op de ingezonden challenges; er wordt match gemaakt tussen vraag en oplossing. Zo ontstaat er een levendige online community op het platform.

Het resultaat bekijken? Check packforward.eu

TO NEXT CASE

Coca-Cola - let’s open it!