Digitale campagne tegen auto’s hacken

Vanuit het VBV-SCM is Brandcode gevraagd een campagne te realiseren tegen de groeiende vorm van auto’s hacken. Een probleem waar we binnen Brandcode graag mee aan de slag gaan. Deze georganiseerde misdaad kan namelijk op eenvoudige wijze worden tegengegaan.

Klant: VBV-SCM

“De campagne behaalde een resultaat dat ruim boven de verwachting lag. De hack-check bleek een waanzinnige publiekstrekker met 60.000 hack-checks als gevolg.”

Onno Schaap
Creative Director

Aangifte van autodiefstal

Van den Heuvel zorgde met zijn bekendheid voor extra aandacht op televisie en in de krant. Langs de weg plaatsten wij billboards om automobilisten naar de nieuwe website te trekken. Op de door Brandcode ontwikkelde website laatjeautoniethacken.nl kon je live, middels een pop-up vanuit een registerdatabase, zien wanneer er aangifte van autodiefstal werd gedaan. Ook deze actie leverde extra awareness onder de bezoekers op.

Doe de hack-check

Via de website laatjeautoniethacken.nl kan je als autobezitter simpel testen of jouw specifieke model hackgevoelig is. Zo ja, dan kan je daar direct actie op ondernemen. De ingevoerde gegevens worden namelijk gecontroleerd met een, door onze programmeurs gekoppelde, database. Indien gewenst kan de klant worden doorverwezen naar een bedrijf gespecialiseerd in de beveiliging van auto’s.

Groot succes

In volledigheid realiseerden we een campagnestijl, video, tekst, een website, foldermateriaal en een billboardcampagne. De campagne behaalde een resultaat dat ruim boven de verwachting lag. De hack-check bleek een waanzinnige publiekstrekker met 60.000 hack-checks als gevolg. De campagne is volledig ‘in huis’ gerealiseerd. Dit betekent snel schakelen, korte lijnen en een optimaal resultaat.

TO NEXT CASE

+James, de superslimme assistent