Meedenken over uniek concept

Door Dr2 Events & Campaigns zijn wij gevraagd mee te denken over een concept voor de opening van de nieuwe locatie waar Coca-Cola Nederland naartoe verhuist in Rotterdam. Ook was er de wens om te gaan werken met Urban artists. Dit zijn Free-style artiesten die indrukwekkende skills uithalen door te springen, fietsen, voetballen en klauteren. Brandcode is nauw betrokken geweest in de uitvoering.

“Het concept en de uitvoering werd in perfecte balans gepresenteerd. Het leverde een flitsende opening van het nieuwe pand op.”

Jimmy Thepass
Photo / Videographer

Skyline van
Rotterdam

De wens vanuit Coca-Cola was de iconische gebouwen van Rotterdam in het concept te verwerken. Al snel ontstond het idee om Coca-Cola stap voor stap zichtbaar te laten worden in de vorm van de skyline van Rotterdam. De artiesten zijn we gaan filmen bij iconische gebouwen, zoals de Erasmusbrug en de Euromast. We filmden snelle, korte shots, waarbij we er in de edit voor hebben gezorgd dat hun bewegingen werden gevolgd door de rode Coca-Cola swung.

Van edit naar
live regie

Na het tonen van de clip kwamen de straatartiesten tijdens de opening 1 voor 1 binnen in het nieuwe pand. De acrobatische skills zorgden direct voor de juiste sfeer en beleving. De videoregie nam het op dat moment live over van de gepresenteerde clip en ondertussen drukte de artiest op een knop. Hierdoor verscheen, direct op het grote scherm, de artiest met het iconische gebouw op de achtergrond. De skyline werd steeds beter zichtbaar.

Opening door
burgemeester

Nadat de artiesten binnen waren was de skyline bijna compleet. Tijd voor de directeur van Coca-Cola en de burgemeester om het podium te betreden. Nu was het hun beurt om op de speciale knop te drukken. De knop zat boven op een, door ons ontworpen, zuil, waarin een grote Coca-Cola fles was geplaatst. Met de laatste actie kwam het iconische Coca-Cola flesje te staan in de skyline tussen de iconen van Rotterdam. Na de officiële opening waren er verschillende activiteiten in het pand bedacht en uitgewerkt door Dr2 Events & Campaigns. Brandcode verzorgde hier een passende signing bij.

Koud Colaatje!

Vooraf struinden we door Rotterdam voor mooie opnames met urban artists om uiteindelijk live de beelden over te nemen tijdens de show. De video was onderdeel van de officiële opening van de nieuwe locatie. Naast het concept verzorgden wij ook de opnames, video editing, ontwerp van het podium en de content op het grote LED scherm en signing. Zo, nu eerst even een lekker koud Colaatje!

TO NEXT CASE

Template website in maatwerk jasje