Blue School online

In opdracht van ROC Mondriaan en mboRijnland heeft Brandcode de website voor Blue School ontwikkeld. Blue School is een uniek concept van leren, werken en kennisdelen. Na intensief overleg en diverse brainstormsessies met de opdrachtgever is een vet eindproduct ontstaan. Blue School beschikt nu over een snelle, veilige en strakke SEO-website.

“Beeldmateriaal kan een website maken of breken, daarom heeft Brandcode ook de fotografie voor de website van Blue School verzorgd.”

Tom Schutte
Manager Creative

Website met een frisse uitstraling

De website moest een gevarieerd publiek aanspreken. Van (potentiële) studenten, ondernemers, partners tot de winkelende consument. Door deze brede doelgroep was het een uitdaging om de website voor iedere bezoeker te optimaliseren. Door een slimme pagina-indeling is het gelukt. De bezoeker weet nu intuïtief waar hij moet zijn. Daarnaast heeft de website een frisse uitstraling en sluit de tone of voice aan op de doelgroep.

Online shoppen

De website krijgt een koppeling met een eigen webshop. Deze wordt onderhouden door ondernemers en studenten. De online shop is weer gekoppeld aan het kassasysteem van de Blue School Store. Hierdoor kunnen ook de belangrijkste statistieken worden bijgehouden. De website is in WordPress ontwikkeld, zodat studenten de website kunnen bijhouden.

Uniek beeldmateriaal

Beeldmateriaal kan een website maken of breken, daarom heeft Brandcode naast het ontwerp en ontwikkeling van de website ook de fotografie van de Blue School Store in the Mall of the Netherlands verzorgd. Eigen fotografie is aangevuld met stockbeeld. Vaak wordt het belang van sterke fotografie onderschat. Het maakt de website professioneel, authentiek en uniek. Wij hebben de fotografen zelf in huis, waardoor we snel kunnen schakelen.

Zoekwoorden onderzoek + SEO-content

Om te zorgen dat de website goed gevonden wordt is vooraf een zoekwoorden-onderzoek uitgevoerd. Hierdoor weten we exact op welke relevante zoektermen er kansen liggen voor Blue School. Dit zorgt ervoor dat de website goed vindbaar is in Google. Het levert meer traffic op en dit verhoogt de kans op conversie. Ook de Open Dagen krijgen extra aandacht op de website. Het uiteindelijke doel is zoveel mogelijk enthousiaste studenten werven voor de vetste opleiding van Nederland.

Winkel van de toekomst

Het klaslokaal is de Blue School Store in Westfield Mall of the Netherlands. Docenten van ROC Mondriaan, mboRijnland en ondernemers staan leerlingen bij in hun ontwikkeling naar de retail professional van de toekomst. Tijdens de opleiding leer je alles over de nieuwste manier van winkelen, waarbij beleving en technologie centraal staan. Na het behalen van het diploma (Manager Retail), ben je klaar voor de winkel van de toekomst!

Benieuwd? Check blueschool.nl

TO NEXT CASE

Coca-Cola - let’s open it!