Digitale campagne tegen auto’s hacken
Vanuit het VBV-SCM is Brandcode gevraagd een campagne te realiseren tegen de groeiende vorm van auto’s hacken. Een probleem waar we binnen Brandcode graag mee aan de slag gaan. Deze georganiseerde misdaad kan namelijk op eenvoudige wijze worden tegengegaan.
Klant: VBV-SCM
“De campagne behaalde een resultaat dat ruim boven de verwachting lag. De hack-check bleek een waanzinnige publiekstrekker met 60.000 hack-checks als gevolg.”
Onno Schaap
Creative Director
Aangifte van autodiefstal
Van den Heuvel zorgde met zijn bekendheid voor extra aandacht op televisie en in de krant. Langs de weg plaatsten wij billboards om automobilisten naar de nieuwe website te trekken. Op de door Brandcode ontwikkelde website laatjeautoniethacken.nl kon je live, middels een pop-up vanuit een registerdatabase, zien wanneer er aangifte van autodiefstal werd gedaan. Ook deze actie leverde extra awareness onder de bezoekers op.
Doe de hack-check
Via de website laatjeautoniethacken.nl kan je als autobezitter simpel testen of jouw specifieke model hackgevoelig is. Zo ja, dan kan je daar direct actie op ondernemen. De ingevoerde gegevens worden namelijk gecontroleerd met een, door onze programmeurs gekoppelde, database. Indien gewenst kan de klant worden doorverwezen naar een bedrijf gespecialiseerd in de beveiliging van auto’s.
Social media strategie
Om extra aandacht voor de campagne te genereren is een social media strategie ingezet. Met name via Facebook hebben wij de doelgroep uitstekend kunnen bereiken. Door gebruik te maken van verschillende A/B testen wisten we exact welke campagnes het meest succesvol waren. De opvallende call to action button in de advertenties zorgde voor veel extra verkeer naar de hack-check.
Display Marketing
Naast de inzet van social media is ook gebruikgemaakt van display marketing. We hebben opvallende banners gemaakt die op relevante pagina’s werden getoond. Onder andere in het Google Display Network, maar ook premium kanalen zoals telegraaf.nl, nu.nl en autovisie.nl. Daarnaast heeft de PageAd gedraaid op netwerken waar autotitels tussenzitten zoals Autotrader, Autoweek en Autoweetjes. Naast display marketing is datatargeting ingezet als middel. Zo bereikten we de doelgroep van autobezitters met een minimale waarde van 15.000 euro. Circa 1.400.000 gebruikers voldoen aan deze criteria. Zij werden via een brede siteselectie van premium exploitanten zoals RTL Nederland, Wegener Media, TMG, Just Premium en Sonoma bereikt.
Groot succes
In volledigheid realiseerden we een campagnestijl, video, tekst, een website, foldermateriaal en een billboardcampagne. De campagne behaalde een resultaat dat ruim boven de verwachting lag. De hack-check bleek een waanzinnige publiekstrekker met 60.000 hack-checks als gevolg. De campagne is volledig ‘in huis’ gerealiseerd. Dit betekent snel schakelen, korte lijnen en een optimaal resultaat.