Compleet evenementontwerp

De Rijksdienst van Ondernemend Nederland brengt innovaties uit binnen- en buitenland bij elkaar. Daarvoor is in 1953 het RVO Innovatie Attaché Netwerk opgericht. Vorig jaar vierde deze organisatie het zeventigjarig jubileum met een groots internationaal evenement in de Haagse Fokker Terminal. Brandcode werd ingeschakeld om de branding en inrichting te verzorgen, van logo tot vloerontwerp. Daarvoor ontwikkelden we een veelzijdig, duurzaam en kleurrijk concept.

“De thema’s van het evenement komen alle drie terug in ons ontwerpconcept.”

Onno Schaap
Creative director

Eventthema’s als basis van het ontwerp

De hoofdthema’s van het evenement waren: verbinden, bouwen en duurzaamheid. Dat bracht ons op het idee van grote kartonnen puzzelstukken. Daarmee konden presentatiewanden worden gebouwd door ze aan elkaar te klikken. De puzzelstukken konden bovendien worden hergebruikt. Elk thema kreeg een eigen kleur. Er waren deelnemers van over de hele wereld en dat werd duidelijk gemaakt met landenvlaggen. Die vormtaal verwerkten we ook in het kleurrijke tapijt en het eventlogo.

Een kleursysteem is een beproefd middel voor evenementen. Het zorgt voor helderheid en bezoekers vinden gemakkelijker hun weg. En tegelijkertijd creëer je er een unieke, herkenbare stijl mee.

Een jubileum is ook een terugblik

Het RVO Innovatie Attaché Netwerk kon terugblikken op het zeventig jaar lang bij elkaar brengen van innovaties. Om dat in volle glorie te laten zien, ontwierpen we een tijdlijn van drie meter hoge borden. Ook deze was demontabel en hij werd later bij de organisatie zelf opnieuw opgebouwd.

Een innovatief ontwerp

De foto’s van het evenement laten zien dat er druk werd gediscussieerd en genetwerkt. De borden met prikkelende kopregels hielpen om de gesprekken in gang te brengen. Ons ontwerp ondersteepte ook hoe belangrijk het samenbrengen van innovaties is.

TO NEXT CASE

Coca-Cola - let’s open it!