Nieuwe naam, nieuwe positionering

Publyon is de nieuwe naam van DR2, een van oorsprong Nederlands bureau voor public affairs, met vestigingen in Den Haag, Utrecht, Brussel, Kopenhagen en New York. De naamsverandering viel samen met een aanscherping van de diensten. Zo’n zelfde aanscherping was gewenst voor de visuele identiteit op de website. Dat was de opdracht die Publyon verstrekte aan Brandcode. Het resultaat kun je hier bekijken.

“Een goede website heeft een onderscheidende en herkenbare stijl, die eigenlijk al alles zegt over het merk.”

Tom Straathof
Developer

Portretfotografie in een lossere stijl

Adviseurs voor public affairs bewegen zich in de hoogste bestuurslagen, met traditioneel formele omgangsvormen. Maar ook hier is er een trend naar meer open communicatie en (iets) meer informele kledingstijlen. Publyon loopt hierin voorop en de medewerkers stralen dat ook uit. Onze fotograaf koos daarom voor spontane sessies in de eigen kantooromgeving. Door zorgvuldige belichting hebben ze toch duidelijk één stijl. De teampagina draagt zo bij aan het merk.

Bij rebranding staat er altijd veel op het spel. Het nieuwe merk moet zo snel mogelijk omarmd worden door bestaande en nieuwe relaties.

Eenvoudiger en duidelijker

In plaats van zes websites heeft Publyon nu één internationale website voor alle vestigingen. De bezoeker vindt met een paar klikken de weg naar de juiste adviseur. Naast het webdesign en de portretfotografie verzorgde Brandcode de beeldredactie en fotobewerking. Publyon kan zelf beelden uit de beeldbank kiezen om bij nieuwsberichten te plaatsen.

Een nieuw merk is geboren

Een naamsverandering zorgt onvermijdelijk voor onwennigheid en daling van de naamsbekendheid. Bij Publyon duurde dat maar heel kort. De naam verwijst duidelijk naar public affairs. En de website zet zelfverzekerd een nieuw merk neer, dat zich richt op de toekomst. De merkbelofte past daarbij: aanjagen van positieve verandering.

TO NEXT CASE

Kannick zet mensen in hun kracht