Minimalistische animaties, maximale impact
Het KIDV vroeg Brandcode om een serie animatiefilmpjes voor hun congres van 2014 te maken. Deze moesten gedurende de dag discussies over de toekomst van verpakken op gang brengen. Onze uitdaging was om binnen de strakke begroting toch een maximaal effect te bereiken.
Het journaal van 4 juni 2040
Onze oplossing was om gebruik te maken van minimalistische animatie. De filmpjes bestonden uit vier versies van ‘het journaal van 4 juni 2040’, waarin mogelijke toekomstscenario’s de revue passeerden. Deze brachten we tot leven met geanimeerde infographics. Door de voice-overteksten in te laten spreken door een professionele nieuwslezer, overtuigden de filmpjes als ‘journaal van de toekomst’. Het gewenste doel werd bereikt: ze inspireerden tijdens het congres tot een levendige discussie.
Foto- en videoverslag
Tijdens het KIDV congres maakten we een foto- en videoverslag van de dag, waar onder anderen de minister van Infrastructuur en Milieu aan deelnam.