Nieuwe website

Fris is een van de grootste zelfstandige vastgoedorganisaties van Nederland en nog een echt familiebedrijf. Ze bestaan sinds 1923! Brandcode werd gevraagd om de nieuwe website van deze onderneming te bouwen. Fris heeft verschillende doelgroepen en biedt in totaal meer dan 1.000 diensten aan. Onze uitdaging was om die grote complexiteit terug te brengen naar eenvoud voor de bezoeker. Ons werk begon daarom met een onderzoek naar UX (user experience) door middel van een aantal ‘sprints’.

Een goede user experience is het begin van brand experience.

Tom Straathof
Developer

Van zenden naar wegwijzen

Bij oudere websites staat de organisatie vaak centraal: wat willen wij vertellen? Bij Fris werkt zo’n aanpak niet, omdat ze heel veel te vertellen hebben, aan verschillende groepen. Zo kwamen we tot een opzet waarbij de informatieroute van de bezoeker het uitgangspunt is. Ons ontwerp is een beetje vergelijkbaar met de bewegwijzering op een luchthaven. Ondanks de veelheid aan informatie, vindt elke bezoeker probleemloos de weg naar de juiste informatie. De nieuwe, meertalige website is een door ons ontwikkelde customized WordPress-site, met eigen hosting en inclusief onderhoud.

De missie van Brandcode is om met een bundeling van creativiteit en techniek het DNA van organisaties tot leven te brengen.

Concept als rode draad

Onlosmakelijk verbonden met vastgoed zijn tuinborden, raamborden, digitale banners en andere actiereclame. Fris gebruikt deze als terugkerend thema in alle middelen, van advertenties tot beursstands. Klanten kunnen ze gebruiken om hun eigen vastgoed aan te prijzen. Vanzelfsprekend gebruikten we dit thema ook als subtiele rode draad in de website.

Geen bakstenen maar mensen

Fris wil laten zien dat ze niet een bureau van ‘bakstenen’, maar van mensen zijn. Daarom zie je op de website en in andere uitingen overal medewerkers en klanten in beeld.  De beelden zijn geschoten in een magazinestijl. In de foto’s speelt ook de ‘campagne’ een rol, zoals je hiernaast ziet. Natuurlijk werd ook het vastgoed treffend in beeld gebracht, onder meer met dronefotografie.

TO NEXT CASE

Publyon, beyond public affairs