Corporate design en techniek voor het KIDV

Voor het Kennisinstituut Duurzame Verpakken ontwierpen we de corporate identiteit en verzorgden we vormgeving en techniek voor de websites kidv.nl en meldpuntverpakkingen.nl.

Huisstijl en webdesign

Het KIDV werd in 2013 opgericht op de gehele cyclus van verpakkingen duurzaam te maken. Overheden, bedrijfsleven en consumenten zijn vertegenwoordigd in dit initiatief, dat daarmee een breed draagvlak heeft. Dröge & Van Drimmelen is verantwoordelijk voor de communicatie van het KIDV. Het bureau vroeg AVEQ om de huisstijl en webdesign voor de organisatie te ontwikkelen.

Sprekend logo

Het KIDV wil helder communiceren waar het voor staat. In het door ons ontworpen logo zijn de verpakkingsmaterialen glas, blik en karton te herkennen. Samen vormen ze de letter K van kennis. Want het doel van de organisatie is in de eerste plaats om kennis te verzamelen en te delen. De huisstijl is bewust helder en eenvoudig gehouden met groen als signaalkleur. Dezelfde stijl vormt de basis van de consumentensite meldpuntverpakkingen.nl.

Ontwerp en techniek kennisbank en meldpunt

De website is de spil van de communicatie van het KIDV. Deze biedt onder andere toegang tot de kennisbank met factsheets, artikelen en inspirerende voorbeelden. De door ons ontworpen interface zorgt ervoor dat gebruikers snel de gewenste informatie kunnen vinden.

Geautomatiseerd afhandelings­systeem

Op meldpuntverpakkingen.nl kunnen consumenten terecht voor vragen of klachten over verpakkingen. Niet alleen het KIDV, maar ook de aangesloten producenten reageren op de vragen. Het systeem achter de website is volledig geautomatiseerd. Dit wil zeggen dat alle vragen in één afhandelingssysteem worden opgenomen. Dit zorgt niet alleen voor een betere afhandeling, maar levert ook waardevolle gebruikersdata op.