ECP: van corporate communicatie tot congressen
ECP brengt overheden, bedrijven en andere partijen bij elkaar om na te denken over de toekomst van onze informatiesamenleving. Brandcode ontwierp voor ECP onder andere de corporate website en verzorgt de stijl en communicatiemiddelen voor het terugkerende jaarcongres.
Communicatie voor een netwerkorganisatie
Als aanjager van de informatiesamenleving communiceert ECP vooral via digitale media. De door ons ontwikkelde visuele stijl werkten we onder meer uit in de website en digitale nieuwsbrief van het platform. De laatste editie van de website is volledig responsive: het ontwerp past zich automatisch aan het apparaat van de bezoeker aan.
Interactieve animatie
Naast de corporate communicatie verzorgt Brandcode elk jaar alle middelen voor het Jaarcongres ECP. Dat begint met de uitnodigingen en eindigt met de middelen voor de dag zelf. Voor het congres van 2013 in het Circustheater maakten we daarnaast een serie filmpjes van cases en videotoespraken.
Ook ontwikkelden we voor dit congres een speciaal animatiefiguurtje. Dit reageerde op het videoscherm interactief op wat er in de zaal gebeurde. Grensverleggende techniek voor een grensverleggende organisatie.